CAFE    pomoc    tablica => WITAMY => Regulamin FCA => Wątek zaczęty przez: PL on Lipiec 11, 2015, 17:14:08

Tytuł: Regulamin "Forum byłych użytkowników Cafe Allegro"
Wiadomość wysłana przez: PL on Lipiec 11, 2015, 17:14:08
Regulamin Forum FCA

Każdy nowy użytkownik, który zarejestrował się na Forum FCA, zobowiązał się,  po wciśnięciu "Akceptuj",  do przestrzegania tego regulaminu, a to oznacza, że przeczytał go i zaakceptował zanim został użytkownikiem forum.
Treści zawarte  w tematach i odpowiedziach wyrażają jedynie opinie i poglądy autorów wiadomości, a nie administracji i moderatorów forum, którzy nie ponoszą za nie odpowiedzialności, będą jednak starali się, w miarę szybko, reagować na wpisy niezgodne z regulaminem.
Każdy użytkownik publikuje swoje komentarze i przemyślenia ze świadomością odpowiedzialności prawnej za swoje czyny.
Na forum nikt nie jest anonimowy, przy każdej wiadomości pozostaje ślad w postaci IP piszącego.

1. Na Forum FCA cenimy sobie wolność słowa, traktuj więc innych użytkowników tak, jak sam chciałbyś być traktowany.
2. Niedopuszczalne jest umieszczanie, przez użytkowników, na łamach forum treści:
- sprzecznych z prawem polskim.
- naruszających prawa innych osób (w szczególności nawołujących do pogardy, dyskryminacji i obraźliwych dla cudzych uczuć religijnych, nienawiści i przemocy w jakiejkolwiek formie)
- naruszających cudzą prywatność - publikowanie danych personalnych, adresów GG, E-mail, domowych lub temu podobnych na forum jest  zabronione.
- będących atakiem personalnym na innych użytkowników forum, odnoszących się do ich cech charakteru, stopnia rozwoju umysłowego, przynależności do określonej rasy, narodowości, grupy religijnej, partii politycznej itp.
3. Należy zachować powściągliwość i rozwagę w osądach innych użytkowników. Nie akceptuje się zachowań  prowokujących agresję innych użytkowników, oskarżeń uwłaczających godności, ujawniania treści pozyskanych w PW. (prywatne wiadomości online i wiadomości  e-mail )
4. Na forum nie tolerujemy:
- pisania odpowiedzi obraźliwych, kontrowersyjnych lub prowokacyjnych, obscenicznych, wulgarnych, oszczerczych i nienawistnych
- wypowiedzi o charakterze szantażu.
- wypowiadania się na forum użytkowników czasowo zbanowanych z innego założonego konta: tzw. "klona",  a złamanie tej zasady będzie skutkowało natychmiastowym i trwałym usunięcia z listy użytkowników forum.
5. Na Forum FCA jeden użytkownik może posiadać dowolną ilość kont, jednocześnie zabronione jest używanie ich do prowadzeniu dyskusji z adwersarzami, celem przekonania innych rozmówców do  swoich racji, oraz innych nadużyć, gróźb i obraźliwych sformułowań. Moderator w przypadku wykrycia takiego  procederu, ma obowiązek ujawnić ten fakt.
6. Prywatne dyskusje oraz krytyczne uwagi osobiste należy omawiać w korespondencji prywatnej.
7. W celu utrzymania porządku i przejrzystości forum jego uczestnicy zobowiązani są do:
- nieduplikowania postów, tematów i wątków.
- nadawania nowym wątkom, rzeczowych i przejrzystych tytułów, pisanych małymi literami(pierwsza może być wielka), bez wielokropka, odzwierciedlających ich zawartość.(czerwony kolor czcionki pozostaw moderatorom forum)
- pisania w miarę zwięźle i przejrzyście, pamiętając o tym, że miejsce na serwerze nie jest z gumy i należy je szanować.
- niecytowania na forum, w obszernej formie, tekstów cudzego autorstwa(do tego celu służą odnośniki)
- nieużywania, jeśli nie ma potrzeby, cytowania całych wiadomości. Należy posługiwać się jak najczęściej cytowaniem selektywnym, wybierając tylko fragment wypowiedzi innego użytkownika(odpowiadając na ostatni post w temacie, nie cytuj całej wypowiedzi lub cytuj selektywnie).
- unikania pisania całego tekstu dużymi literami. W elektronicznej formie przekazu oznaczają one używanie podniesionego tonu albo krzyku.
- skracania bardzo długich linków do stron za pomocą TinyURL.pl
- nieodpowiadania na swój własny temat, jeśli dostępna jest jeszcze funkcja "modyfikuj" w poprzedniej.
8. Na forum obowiązuje bezwzględny zakaz używania wulgaryzmów.
9. Zakazane jest umieszczanie treści umyślnie wprowadzających w błąd osoby, które oczekują pomocy lub odpowiedzi na pytania.
10. Zabronione jest tworzenie takich samych wątków w kilku różnych działach. Powtarzające się wątki będą usuwane.
11. Należy zakładać wątki w odpowiednich dla nich działach. Wątki założone w niewłaściwych działach będą przenoszone do odpowiednich kategorii przez moderatorów.
12. Przed założeniem nowego tematu sprawdź funkcją "Szukaj", czy Twój problem nie był już poruszony na Forum FCA i tam właśnie kontynuuj dyskusję.
13. Pisząc post, miej na uwadze temat, wokół którego toczy się dyskusja. Treści odchodzące zbyt daleko od niego ( tzw. offtop ) mogą być przeniesione do innego wątku lub wycięte.
14. W postach oczekuje się od użytkowników względnej poprawności gramatycznej . Moderatorzy forum zastrzegają sobie prawo do edycji lub usuwania postów, które są nieczytelne lub niezrozumiałe językowo.
15. Zabronione jest ponowne wklejanie usuniętych postów lub reaktywacja zamkniętych tematów - zaśmiecanie forum.
16. Jedynym miejscem na REKLAMĘ, oferty kupna/sprzedaży jest dział Tablica, w pozostałych działach forum nie wolno:
-  umieszczać reklam, odnośników do stron www,  w podpisie ustawianym w Profilu Forum użytkownika
-  zabroniona jest reklama w tematach i odpowiedziach.
-  wyjątek od powyższych ustaleń stanowi reklama sponsorowana, która może być umieszczana w każdym miejscu forum.
17.  Wątki zawierające kłótnie, wyzwiska lub służące wyłącznie nabijaniu postów, będą zamykane, a wybranych przypadkach usuwane.
18.  Moderatorzy wyjaśniają wszelkie sytuacje sporne, z którymi użytkownicy mogą mieć problemy, udzielają użytkownikom ostrzeżeń, nadają bany lub usuwają konta.
19.  Moderatorzy, celem utrzymania porządku i przestrzegania regulaminu na Forum, mogą ingerować  w temat na różne sposoby: zamknięcie, przeniesienie, podzielenie, usunięcie, podwieszenie, sugestie itd.
20. Użytkownicy powinni zgłaszać swoje uwagi co do forum za pomocą PW (Prywatnej Wiadomości) lub wpisywać je w dziale Witamy/Propozycje i Uwagi
21. Narzędzie dla Użytkownika rozpoczynające procedurę moderacji znajduje się w każdym poście: na dole  po prawej stronie- "zgłoś do moderatora" . Używaj  je z rozsądkiem i tylko wtedy, gdy naruszony zostaje Regulamin